ماشین آلات سنگین

ماشین آلات سنگین

درباره سایت
به وب سایت من خوش امدید

ماشین آلات سنگین
بازدید : 456

تجهیزات سنگین یا ماشین آلات سنگین به وسایل نقلیه سنگین گفته می شود که مخصوصاً برای اجرای کارهای ساختمانی طراحی شده اند و بیشتر آنها شامل عملیات خاکی یا سایر کارهای بزرگ ساختمانی هستند. تجهیزات سنگین معمولاً شامل پنج سیستم تجهیزات هستند: اجرا ، کشش ، ساختار ، قطار نیرو ، کنترل و اطلاعات. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تجهیزات سنگین حداقل از قرن 1 قبل از میلاد مسیح هنگامی که مهندس رومی باستان ویتروویوس یک جرثقیل را در دی معماری توصیف می کرد مورد استفاده قرار می گرفت وقتی که از طریق نیروی انسانی یا حیوان نیرو می گرفت.

 

عملکرد تجهیزات سنگین از طریق مزیت مکانیکی یک ماشین ساده است ، نسبت بین نیروی ورودی اعمال شده و نیروی اعمال شده چند برابر می شود ، و این کار باعث می شود صدها نفر و هفته ها کار بدون تجهیزات سنگین ماهیت بسیار کمتری داشته باشند. بعضی از تجهیزات از درایو های هیدرولیک به عنوان منبع اصلی حرکت استفاده می کنند.

 

اصطلاح "کارخانه" برای اشاره به هر نوع ماشین متحرک سنگین استفاده می شود.

استفاده از تجهیزات سنگین سابقه طولانی دارد. مهندس رومی باستان ویتروویوس (قرن اول قبل از میلاد) در رساله De معماری توصیفاتی از تجهیزات و جرثقیل های سنگین در روم باستان ارائه داده است. راننده شمع در حدود سال 1500 اختراع شد. اولین محافظ تونل زنی توسط مارک ایزامبارد برونل در سال 1818 ثبت اختراع شد

تا قرن نوزدهم و اوایل قرن 20 ماشین های سنگین تحت قدرت انسان یا حیوان کشیده می شدند.

با ظهور موتورهای قابل حمل با بخار ، پیش سازهای دستگاه کشیده شده با موتورهای جدید ، مانند کمباین ترکیب ، پیکربندی شدند. طراحی یک تراکتور هسته در اطراف منبع جدید بخار جدید به یک موتور کششی هسته اصلی ماشین تبدیل شده است ، که می تواند به عنوان تراکتور بخار و بخارپز پیکربندی شود.

در طول قرن بیستم ، موتورهای احتراق داخلی منبع اصلی تولید تجهیزات سنگین شدند. از موتورهای نفت سفید و اتانول استفاده می شد ، اما امروزه موتورهای دیزلی غالب هستند. انتقال مکانیکی در بسیاری از موارد با ماشین آلات هیدرولیکی جایگزین می شد. در اوایل قرن 20 نیز شاهد ماشین های جدید الکتریکی مانند لیفتراک بودیم. Caterpillar Inc. از این روزها یک مارک امروزی است و کار خود را با عنوان شرکت تولیدی Holt آغاز کرده است. اولین ماشین سنگین تولید انبوه تراکتور فوردسون در سال 1917 بود.


نویسنده :
تاریخ : سه شنبه 24 فروردين 1400 ساعت : 11:45
مطالب مرتبط
    نظرات
    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه:







     کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید  کلیک کنید و لذت ببرید